top of page

8 ניסים קטנים של אהבה


חג החנוכה מעורר בכולנו את התקווה לניסים שיקרו לנו בזמן הזה כפי שה' עשה לאבותינו בימים ההם. מעין אירועים, שנראים לכאורה לא אפשריים לחלוטין, שישנו את תמונת חיינו מקצה לקצה. אך החג הזה יכול גם להוות השראה להתבוננות בניסים היומיומיים שמתחוללים לנגד עינינו, מבלי שניתן להם תשומת לב מיוחדת, או שנחגוג אותם בהדלקת נרות מלאי הוד והדר.

1. נס הילדים: הקב"ה העניק לנו את ההזדמנות לתת חיים לנשמות קטנות ויקרות. זה לא מובן מאליו ופשוט, נס ההתעברות, נס הלידה, נס גידול הילדים, נס חיוכם וצחוקם שממלא את הבית, הנס שבהפיכתנו להורים. פעמים רבות הורים שוקעים בצער ובקושי שבהצבת גבולות לילדיהם, בחוסר היכולת להיות הורים כפי שרצו להיות, בקושי לחלק את תשומת הלב לכל ילד וילד ועוד. בואו נעלה על נס יום יום פלא זה ונחלוק עימהם את החדוות הקטנות שלהם, את ההגיגים היפים שיוצאים מפיהם, את התשורות שהם מביאים עמם מהגן ומבית הספר, את הרגעים הקסומים שיש לנו איתם, את העובדה שיש לנו זכות להיות הורים.

2. נס הזוגיות: לא טוב היות האדם לבדו, אולם משזכה לקשר זוגי, לא תמיד יודע הוא להעריך את היש והקיים ומתמקד במה שאין ובשלילי. תחושת הבדידות היא אחד הקשיים הגדולים אותם חווה האדם המודרני, וסיפורי הכמיהה לקשר זוגי ותחושת אי הוודאות "מתי זה יבוא" של הבודדים יכולה בנקל למלא ספרים עבי כרס. בואו נדליק יום יום נר של הודיה לבורא על הנס שעשה עמנו ומצא לנו זיווג לחלוק עמו את חיינו. הנס של רגעי החסד הקטנים שיש לנו עם בן זוגנו, נס השבת המשפחתית החמה שיש לנו בזכותו, נס חלוקת העול והנטל. נזכור לומר "תודה", "בבקשה" ולהתעניין ב"מה שלומך?" ולחגוג יום יום את העובדה ש(גם אם לא תמיד קל ופשוט) שאנו ביחד ולא לבד.

3. נס המשפחה: אמא, אבא, אחים ואחיות, דודים ודודות, ואנשים אחרים שאימצנו בחום במהלך השנים לתוך משפחתנו – על כל אלה נאמר תודה! משפחה היא מקור של בטחון, עוגן, מקום לחלוק בו שמחות וגם יגונות. המשפחה שלי – היא בשר מבשרי, ואני מבשרם. אמא ואבא לא תמיד יהיו עמנו – הדליקו נר של הודיה על הנס לחגוג עמם עוד שבת וחג, עוד סיפור, עוד זיכרון ילדות, עוד תמונה לאלבום המשפחתי. המשפחה שלי היא השתקפות אמונתי בניסים שעשה עמי ה'! שום דבר אינו מובן מאליו, שום דבר אינו ברור. שימו בצד את המחלוקות הקטנות, דלגו מעל אי ההבנות, וחגגו את היש – כל עוד הוא בקיים ובנמצא!.

4. נס הפרנסה: על כל שעה של פרנסה, זכרו לומר תודה! איזה נס נפלא שיש את היכולת לקום בבוקר, לצאת מהבית, לעבוד ולפרנס את בני משפחתך. כל כך קל לשקוע במחשבות על הצלחתם של אחרים, או כישלונות מהעבר, ולא לראות את הנס היומיומי הזה שקוראים לו פרנסה. אם תזכרו לברך ולהודות, תראו איך הנס הזה באופן פלאי, גם כשאנו מלאי דאגות מהמחר, הופך להיות כד השמן הפרטי שלנו מדי חודש בחודשו.

5. נס הבריאה: נולדנו לעולם קיים, ולא תמיד אנו זוכרים כי נס הבריאה ממשיך להתחולל מול עינינו מדי יום ביומו. הרימו את ראשכם, פקחו את עיניכם לראות את יפי העולם הזה שמסביבכם; עצים ירוקים שצומחים להם לגובה, עלוותם מתנופפת ברוח, פרחים צבעוניים מלבלבים, ציפורים מצייצות, שמים כחולים, ים שוצף גלים, צדפים וקונכיות, בעלי חיים - איזה פלא. כשעצוב וקשה אנו נוטים להוריד את הראש ולהביט למטה. אך ראו איזה נס קורה ברגע שמרימים את הראש כלפי מעלה ונותנים לכל היופי הזה להיכנס לתוכנו! ניסים ונפלאות! הכל נראה פתאום אחרת, והתקווה חוזרת לחיינו. הדליקו עוד נר של הודיה לה' שלא מפסיק לחולל את מעשה הבריאה.

6. נס הבית: יש לכם בית לגור בו? קורת ראש מעל ראשכם? מיטה חמה להניח את הגוף העייף? מקלחת ובה מים זורמים? כסא ושולחן לאכול עליו? האם אתם יודעים עד כמה בני מזל אתם לעומת מיליונים בעולם שכל זה נשמע להם כמו מדע בדיוני? אוי, גוועלד, איזה נס. תודה, תודה ותודה לך ה' שהענקת לי את כל זה.

7. נס החברות: חברת נפש, ידיד אמת, שכן טוב – איזה נס. לעיתים שיחת טלפון של כמה דקות עם חברה קרובה, שעה הליכה עם ידיד נפש, כוס קפה עם השכנה, הופכים יום עגמומי ליום שמח ומלא תקווה. איזה נס זימנת לי ריבונו של עולם על החברויות הללו! בואו נאמר להם תודה שהם קיימים בעולמנו, על כך שיש לנו עם מי לדבר ולחלוק את חיינו, על העצות הטובות שהם משיאים לנו ומונעים מאיתנו יגון וצער, על היכולת להיות שם גם בשבילם ולהעניק להם מטובנו כשהם זקוקים לנו.

8. נס הגאולה: איזה נס שה' דואג ומשפיע טוב עלינו מלמעלה. איזה נס שהחזיר אותנו מהגלויות לארץ האבות ושומר עלינו יום יום ועושה עמנו ניסים וחסדים מול אויבים שקמים עלינו ורוצים להרגנו. איזה נס על כל משפחה וקהילה שחוזרת מהגלויות לארץ ישראל, ובונה כאן את ביתה. ברוכים השבים, ברוכים הבאים, איזה נס גדול עושה עמנו ה' שקהילת הקודש של בני ישראל הולכת ומתבססת ומתעצמת מדי שנה בארצה. איזה נס שיש לנו את היכולת להתפלל לגאולתנו השלמה והמלאה. תודה לך ה' המהולל על כל הניסים הללו, לא רק בחנוכה, אלא יום יום יום, שעה שעה.

פורסם גם ב-.aish.co.il

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page