top of page

את לא מושלמת – את שלמה!



וכשאין "מושלמות", יש שיפוטיות, וביקורתיות, וחוסר שביעות רצון, ודכדוך ומורא, וייאוש גמור. כי אין לשאלות שלך תשובות! וכשאת שואלת שאלות שאין עליהן תשובות, סימן שאת בכיוון החד סטרי שמוביל לשאול תחתיות, ומיהו אם לא יצר הרע שארב לך ושם מכשול בפני עיוור כאשר גרם לך להאמין שיש אישיות מושלמת, רק את לא זכית לכך, ויש זוגיות מושלמת, רק את לא הגעת אליה, ולכן את נופלת וצוללת ביאושך למקום שממנו אינך מצליחה לקום. כמו סיפור אגדות על הנסיכה המושלמת שכולן כמוה, רק לא את. שיש לה שיער זהוב ועיניים כחולות, ואישיות מאוזנת ומדודה, בדיוק הפוכה לשלך, ויש לה בעל חכם ועשיר ומושלם, בדיוק הפוך למה שיש לך, ויש לה משפחה אוהבת ותומכת (גם כלכלית) ממש לא כשלך, ויש לה חמות נפלאה ואחיות תומכות, לא כמו שלך, ויש לה הכל, ממש הפוך משלך. אופס, איזה יאוש, איזה דכאון, איזה שאול.... אז זהו, שזה לא שאול, אלא פשוט שאול מעולם דמיוני, וששאלת משהו מעולם דמיוני הגעת לשאול, במקום לשאול את השאלות הנכונות!

לעיתים אני חושדת בשלטי הפרסומות שאולי גם להם תרומה לא קטנה אלו לנטייה שלנו להרהר באשה המושלמת, עם הגזרה הנפלאה שכל חצאית וחולצה נראות עליהן נפלא, זו שגורמת לגלגלי הדמיון שלנו לעבוד שעות נוספות על "הזכות" שנפלה בחלקה להיות כזו מוושלמת.... ואולי גם לדמיין על החיים שיש לה, בלי שמץ סבל או מאמץ, בלי תסכול או יאוש, בלי קושי או מרירות... כן הדמיון הזה שמעיף אותנו למקומות של השוואה, ושוב סרט המדידה הארור נשלף, ותמיד הוא איכשהו לרעתנו, ואז כמה רעות אנו יכולות להיות כלפי עצמנו, שיפוטיות וביקורתיות עם שאלות נוקבות של למה וכמה ועד מתי, שאלות שמובילו לשאול.

תקשיבי לי למסר חשוב חשוב; ישנם אין סוף מאמרים ופרשנויות על הכוונות שצריך לכוון בקריאת שמע המרגשת, ואני רוצה להציע לך עוד אחת ששמעתי ממקור שכבר מזמן איני זוכרת מיהו; לשם, אשר בצלמו ובדמותו נבראנו, יש לפחות שבעים שמות. וכל שם מציין תכונה ומידה ייחודית שלו, חלקן מצד הגבורה, חלקן מצד החסד, לעיתים הוא כל כך כועס עלינו בני ישראל שאנו שוכחים לומר לו תודה והוקרה על שהוציאנו ממצרים ורוצה למחות אותנו מעל פני האדמה ולעיתים הוא רב חסד, ומוחל לנו על כל פשעינו וחטאינו. רבי ישמעאל, שהיה כהן גדול בימי בית שני, מביא בתלמוד במסכת ברכות סיפור מדהים שקרה לו כשנכנס לקודש הקודשים ביום הכיפורים;

הפנימי ולמדי, אם הקב"ה מקבל את ברכת הכהן הגדול שמידות הרחמים שלו יגברו על כעסיו, כך גם אנו! תגלי חמלה ורחמים כלפי עצמך, עשי את המיטב למתן את מידותיך הפחות נאצלות ואלו ששווה להשקיע בהן ולשפר, אך קבלי את עצמך כיישות אחת! את אחת ושמך אחד בעולמנו זה! השם אחד ושמו אחד, זהו גם העיקר השני שקבע הרמב"ם – השם שלם ואין אפשרות לחלקו לחלוקה מופשטת ואין דומה לו במהותו. גם את אהובתי יחידתי, שבצלם נבראת – אין עוד אחת כמוך בעולם כולו. לכי וחפשי בין מיליארדי אנשים שיש בעולם – היש עוד אחת כמוך? בלי ציניות, בלי ביקורת ורשעות פנימית שאומרת "טוב שאין", הניחי את הרוע שלך כלפי עצמך בצד ולכי בדקי. אני יודעת עם איזו תשובה תחזרי אלי: "לא מצאתי". ברור שלא יפה שלי! אין עוד בעולם כולו אחת ויחידה כמוך, עם שלל התכונות הייחודי שיש בשלם שלך, עם הסך המדוייק של הפלוסים והמינוסים, האיכויות שהגיעו למיצויים ואלו שבדרך, עם אלו שהשלמת שלא ניתן לשנות ועם אלו שלא תרצי לשנות בעולם.

אולי זהו אחד מסודות האושר- לחיות בקבלה עצמית. ללא שיפוטיות, ללא ביקורתיות וללא ציניות שהורסת כל חלקה טובה. הביטי סביבך עכשיו עם עיניים פקוחות, לא כאלו המכוסות בדוק של דמיון ופנטזיה – הביטי באנשים המאושרים באמת, אלו שטוב להם, שחיים בשלווה פנימית ובאיזון – אלו לא בהכרח האנשים העשירים, אלו לא בהכרח הנשים הרזות ביותר, אלו לא בהכרח אלו שכבר יש להן שמונה תארים או שמונה חדרים בבית, לפעמים האמת היא הפוכה לחלוטין; אלו שיש להן כל כך הרבה מהיופי והשפע הגשמי רק רצות במירוץ אין סופי אחרי ה"עוד", אחרי השלמות שלעולם לא תגיע, ואלו המסופקים בחלקם, חיים עם מה שיש כשלם אחד גדול, יודעים להעריך את היש ולא מעצימים את האין, חיים כאחד שלם ולא מפורק ומרוסק לחתיכות, והאחד הזה נותן להם את הכח והעוצמה לחיות עם תשובות ולא עם שאלות. באור ולא בחושך, לשאת כפיים למעלה ולקבל את כל מה שהשם נותן לך באהבה וייחודיות.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page